ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο ιδιαίτερος ρόλος της φυσικής αγωγής στο σχολείο την περίοδο της πανδημίας

ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Χωρίς κατηγορία by ΠΑΠΑΠΑΝΤΕΛΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ
Ποιός μπορεί να αρνηθεί, ότι η εποχή που βιώνουμε δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο και προκλητικό για όλους μας. Ποιός θα μπορούσε να φανταστεί, πως το να μπαίνεις σε τράπεζα με κρυμμένο το πρόσωπό σου, θα ήταν όχι μόνο το προτεινόμενο, αλλά το επιβεβλημένο; Ποιός θα υποψιαζόταν, ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν θα γίνονταν στη χρονιά τους, για πρώτη φορά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και όχι για κάτι ανάλογο, αλλά για λόγους υγείας, 20 χρονιά μετά την είσοδος μας στον 21ο αιώνα.
Κι όμως έγινε. Το ζούμε. Το βιώνουμε. Κάνουμε προσπάθειες να το αντιμετωπίσουμε. Άλλοι πιο αποτελεσματικά και υπεύθυνα, άλλοι λιγότερο, αλλά όλοι με μια διάθεση προσαρμογής σε νέα δεδομένα. Και εδώ είναι η μεγάλη διαφορά και το μεγάλο μας όπλο: η προσαρμογή.
Η προσαρμογή απαιτεί γνώση, ικανότητες, προσοχή και πάνω απ’όλα μια διάθεση υπέρβασης. Στοιχεία δηλαδή που εμπεριέχει μέσα του η ιδέα του αθλητισμού. Βασίζομαι στις δυνατότητές μου, βάζω στόχο, προσπαθώ να βελτιωθώ, εξετάζοντας κάθε στοιχείο που έχω στα χέρια μου και επιδιώκω να ξεπεράσω τον εαυτό μου, δημιουργώντας μια ακόμα καλύτερη εκδοχή του.
Νομίζω, πως αυτό πρέπει να είναι το ζητούμενο αυτή τη στιγμή από το μάθημα της φυσικής αγωγής στα σχολεία μας. Η δημιουργία υπεύθυνων πολιτών, που στηρίζονται στις δυνάμεις τους και προετοιμάζονται για τον σημαντικότερο αγώνα τους, τον αγώνα της ζωής. Το να κρατήσεις ζωντανό το τρίπτυχο «ΧΕΡΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΑΣΚΑ» είναι μόνο μια πλευρά του ζητήματος και ίσως είναι η εύκολη. Το να δημιουργήσεις όμως άτομα υπεύθυνα με τη διανοητική κατάσταση του αθλητή, που κάνει τα πάντα σωστά, μέχρι να πετύχει τον στόχο του, είναι το μεγάλο νόημα, που δίνει και ένα σπουδαίο μάθημα ζωής.
Ίσως είναι η πρώτη στιγμή που η φυσική αγωγή επιβάλλεται να αυξήσει τις ώρες της στο σχολικό πρόγραμμα, προκειμένου να κρατήσει τα παιδιά υπεύθυνα εκτός σχολικής αίθουσας, αλλά εντός σχολικού περιβάλλοντος για πολύ συγκεκριμένους και σοβαρούς λόγους. Είναι η μεγάλη ευκαιρία οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν, πως ο μοναδικός τρόπος για να κρατήσεις τον εαυτό σου πραγματικά θωρακισμένο σε μια τέτοιας μορφής ιογενούς ασθένειας είναι να διατηρήσεις σε υψηλό επίπεδο τη φυσική σου κατάσταση και ό,τι αυτό προϋποθέτει και συνεπάγεται. Ακούς τους ειδικούς, τρέφεσαι σωστά, ενυδατώνεσαι, γυμνάζεσαι, αποφεύγεις οποιαδήποτε σπατάλη ενέργειας και επικεντρώνεσαι στον στόχο σου, που για μας τώρα είναι το πέρασμα μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, ενεργείς ομαδικά, στηριζόμενος στις δυνάμεις των άλλων και προσφέροντας τις δικές σου σε όσους τις έχουν ανάγκη, ξεπερνάς τα εμπόδια και χρησιμοποιείς την εμπειρία από τα λάθη, ως παρακαταθήκη για καλύτερη συνέχεια, διατηρείς τη συνέπειά σου και προχωράς μπροστά και όλο και πιο ψηλά.
Ο αθλητισμός πάνω απ’όλα είναι οι αξίες του και η ιδέα ότι μπορείς να νικήσεις αυτό που αμφισβητεί την προοπτική σου να είσαι πάντα μια καλύτερη εκδοχή του ίδιου σου του εαυτού και αυτή πιστεύω ακράδαντα ότι είναι και πρέπει να είναι η φιλοσοφία του μαθήματος της φυσικής αγωγής, ειδικά σε μια χώρα σαν τη δικιά μας, που έδειξε σε όλο τον κόσμο τι θα πει «εύ αγωνίζεσθαι». Ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι πάντα ο εαυτός μας και αυτόν καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και αυτή τη δεδομένη στιγμή.
Νίκος Μιχαλόπουλος
»Ονειρεύομαι Θέλω Μπορώ»

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο «Νους υγιής εν σώματι ιγιεί»

Ο ιδιαίτερος ρόλος της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο την περίοδο της πανδημίας